sobota, 9 czerwca 2012

Sypialnia Króla (Chambre du Roi) w Pałacu Wersalskim

Sypialnia Króla, źródło flickr.com
W tej sypialni zmarł król Ludwik XIV 1 września 1715 roku. Na kominkach w sypialni stoją popiersia króla Słońca. Nad drzwiami widoczne są dwa medaliony, które są dziełem Antonia van Dycka: autoportret i portret Francoisa de Moncade. Trzeci medalion " Magdalena" jest dziełem Guido Reniego. Gobelin przedstawia "Triumf Aleksandra Wielkiego".

łoże króla, źródło chambredescouleurs.france-i.com
popiersie króla Słońca, źródło de.wikipedia.org
Sypialnia Króla, źródło chambredescouleurs.france-i.com
Sypialnia Króla, źródło nouvellemaison.bloguez.com
Sypialnia Króla, źródło yanous.com
Sypialnia Króla, źródło flickriver.com

4 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Takich sypialni już teraz nie ma i w sumie zastanawiam się czy w ogóle będą kiedykolwiek. Ja i tak uwielbiam moją sypialnię i to w niej czuję się najbardziej komfortowo. Dlatego staram się spać również na dobrych łóżkach od senpo gdyż wiem jaki to jest ważny element całego snu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Faktycznie w takiej sypialni to na pewno fajnie by się spędzało całą noc. Ja niestety mam u siebie dość mały metraż mieszkania i muszę kombinować co gdzie mam wstawiać. Jednak jak czytałam na http://www.developersi.pl/aranzacja-malej-przestrzeni-podpowiadamy-na-co-zwrocic-uwage/ to na dobrą sprawę można to łatwo rozwiązać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Szczerze to nie wiem czy bym się w takich wnętrzach odnalazła i jak dla mnie bardzo istotnym jest to aby mieć zawsze na ścianach tapety. Myślę, że także bardzo fajny ich wybór jest zawsze w sklepie https://artcorestudio.pl/tapety i w każdym razie ja także bardzo chętnie je u siebie kładę.

    OdpowiedzUsuń